Urządzenia Agd są coraz bardziej skomplikowane i ich naprawa wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy oraz dostępu do dokumentacji serwisowych. Na koszt naprawy oprócz części zamiennych duży wpływ ma koszt diagnozowania i usuwania usterki.
Dlatego też w interesie klienta jest aby przy zgłoszeniu awarii podać wszelkie potrzebne informacje, które pomogą w szybkim zidentyfikowaniu problemu i skrócą czas naprawy. W większości przypadków na podstawie prawidłowo podanych danych urządzenia i objawów usterki serwis zabezpiecza części zamienne i usuwa awarię podczas jednej wizyty. Brak tych informacji wydłuża czas i koszt naprawy ponieważ serwisant musi wykonać część pracy za klienta. Często w takim przypadku potrzebna jest kolejna wizyta co znacząco podnosi koszty naprawy.
1 Należy dokładnie przeczytać instrukcję obsługi – część problemów z zakresu podstawowych czynności obsługowych można rozwiązać we własnym zakresie.
2 Należy dokładnie określić markę i model sprzętu. Wszelkie dane znajdują się na tabliczkach znamionowych które są umieszczone w różnych miejscach zależnie od rodzaju sprzętu. W celu uniknięcia przekłamań najlepiej zrobić zdjęcie i przesłać MMS.
3. Podczas zgłaszania usterki należy dokładnie opisać objawy, które występują, błędy które się wyświetlają oraz wszystkie czynności, które zostały podjęte w celu naprawy. Im więcej szczegółów klient poda, tym łatwiej będzie zdiagnozować i naprawić sprzęt.
Jeżeli klient posiada dokument zakupu to model urządzenia jest tam podany. Niestety zdarza się że jest to typ niepełny lub dotyczy całej rodziny urządzeń i nie umożliwia jednoznacznej identyfikacji sprzętu. W takim przypadku niezbędne jest podanie danych z tabliczki znamionowej.
Miejsce umieszczenia tabliczek znamionowych zależy od rodzaju i producenta sprzętu.
– tabliczka z reguły jest umieszczona po prawej stronie na boku drzwi lub boku wewnątrz piekarnika. W niektórych modelach np. Amica jest na boku obudowy i zachodzi konieczność wymontowania piekarnika. W takich przypadkach podanie typu nie jest wymagane. Można zrobić zdjęcie urządzenia.
– tabliczka jest widoczna po otwarciu drzwi lub jest umieszczona z tyłu obudowy.
– tabliczki umieszczone są w różnych miejscach. Pod spodem ekspresu, pod pojemnikiem na wodę, w okolicy bloku zaparzającego lub za maskownicą tacki ociekowej. Ponieważ są naprawiane w zakładzie podawanie szczegółowych danych z reguły nie jest konieczne. Natomiast jeżeli klient prosi o orientacyjny koszt naprawy podanie danych sprzętu jest niezbędne
– z reguły tabliczki znamionowe są pod spodem obudowy. Tak jak w przypadku ekspresów do kawy podanie danych jest niezbędne do szacunkowej wyceny online.
© Naprawa Agd Łomianki Andrzej Wyszyński
Naprawa Agd Łomianki
Andrzej Wyszyński
05-092 Łomianki
ul. Prym. S. Wyszyńskiego 13a
ankomed@poczta.onet.pl